söndag 7 juni 2020

Sista skolveckan!

Nu är det endast fyra dagar kvar i skolan sedan är det sommarlov. Skönt tycker nog alla elever och kanske en och annan vuxen också😉.
Bild: Screenshot från en av världarna.

Veckan har varit lite böljande fram och tillbaka gällande att kunna hålla koncentration, men under fredagen kunde jag inte se annat än ett fullständigt fokus. Eleverna hade elevens val och vissa kunde välja att öva upp sin golfsving, medan andra byggde upp fantastiska världar i Minecraft Education som de nyligen fått in på sina datorer. Något jag som lärare definitivt kommer använda mig av i framtiden.

Vecka 24 kommer bjuda på följande:
Vikarie Anneli kommer vara på skolan på måndagen istället för mig. Jag kommer säga godmorgon till dem  och berätta vad de ska göra. Deras uppgifter kommer ligga på TEAMS. Tisdag och onsdag ser ut som vanligt, fast med lite mer "Göra-klart-uppgifter" och samla ihop saker att ta hem.(Bra att ha med en extra påse kanske). Torsdagen är ju skolavslutningsdagen och vi startar med sommarkryss på förmiddagen för att sedan vara i respektive klass resterande tid av dagen.

Vi ses och hörs!
/Eva-Lena