torsdag 24 september 2020

Utmaningen!

Idag har eleverna sprungit Runathon på idrottslektionen, vilket är ett fint initiativ av vår idrottslärare, där man springer för välgörenhet. Eleverna söker sponsorer som t ex lägger 1 kr/varv. Eleven springer kanske 21 varv vilket genererar 21 kr till välgörande ändamål. 
Jag utmanade klassen och sa att jag kommer lägga 1 kr/varv räknat på hela klassens resultat och som de sprang ska ni veta. De skrapade ihop 196 varv tillsammans på 14 personer. Sträckan de springer är ca 400 meter lång. Eftersom 2 elever var frånvarande idag jämnade jag ut siffrorna lite och skänker därför 250 kronor till välgörenhet. 
I år kunde man välja mellan 3 olika och jag valde Barndiabetesfonden.

Jo, jo jag kunde just tro att det fanns någon tvivlare bland er läsare...det är ju bara så hon säger den där Eva-Lena...men...bevis finns...