fredag 9 oktober 2020

Vecka 41 och 42

Hej på er!

Jag avslutar veckan med att se på solen som lyser utanför mitt fönster och på höstlöven som fladdrar iväg från träden. Jag funderar på vad veckan har bjudit på och tänker att Olnispa är det som poppar upp först. Det var jättemysigt att sitta i Bystugan och arbeta, med elden sprakande i spisen och den härligt hemtrevliga brödlukten som fyllde rummet.
Utvecklingssamtalen har avslutats i veckan och nu blickar vi framåt mot de mål som gäller för femman. Det finns anteckningar om det på Dexter och det är bara att följa elevens utveckling under hela året.

Nästa vecka är jag, Eva-Lena, ledig och istället för mig är Lena Ronnerstedt på plats. Jag har meddelat eleverna att de kan chatta med mig om det är några funderingar och att jag svarar på eftermiddagarna. Annars är jag övertygad om att eleverna redan vet och kommer att fixa veckan galant. Veckan bjuder inte på något specialinslag, mer än att det är studiedag på måndag. Däremot är det en ändring gällande läxor i engelska. Läxan kommer att ges ut från fredag till fredag hädanefter.

Läxor till v. 42
Onsdag - matteblad och svenska läsning (TEAMS)
Fredag - engelska (TEAMS)

Framåtblick
v.42 - Studiedag på måndagen
v.43 - Crazy Hair Day på fredagen
v.44 - Höstlov
v.45 - Vi startar ett värdegrundsarbete i klassen som vi kallar "Roller och Attityder"

/Eva-Lena