fredag 16 oktober 2020

Vecka 43

Hej igen!

Jag har äran att komma tillbaka igen efter en härlig vecka i skogen. Jag lyckades med bedriften att skjuta en älg och har därför ett löfte att slutföra. Jag lovade nämligen klassen att om jag sköt en älg skulle jag ta med hjärtat hem, röka det och ta med det till skolan så eleverna som vill får smaka på denna kulinariska rätt. Till veckan kommer jag lämna in hjärtat för rökning och det kan kanske vara färdigt lagom till vecka 45.

Nu är det ju bara en vecka kvar till höstlovet och det kommer vara en vecka fylld av händelser. Först och främst ska vi anmäla klassen till Vi i femman-tävlingen. Vi kommer också vara med i trafikkalenderns nominering av Sveriges mest lysande stjärna (se bild). Jag menar reflexer kan man ju inte få för mycket av och vilken bonus om vi skulle vinna något mer.

Sist men inte minst avslutar vi veckan med att ha Crazy Hair Day på fredagen den 23 oktober

WOW! Tur att jag kom tillbaka till just den här veckan! Superkul!

Vi hörs och ses!

/Eva-Lena

Läxor för vecka 43 hittar du under "Läxfliken"

Framåtblick

23/10 - Crazy Hair Day (se ovan)
v. 44 - Höstlov
2/11 - Första skoldag efter lovet
4/11 - Vi deltar i uttagningsprogrammet för Vi i femman