fredag 23 oktober 2020

Vecka 44 + 45

 


Nu tar vi höstlov och vilar upp oss inför nästa halvlek fram till jul. Det är viktigt att samla på sig ny energi och göra saker som laddar batterierna. Själv ska jag vara ute mycket och förhoppningsvis njuta av lite bra väder, men bara att få vara ute räcker ändå för min del. Då laddar jag.

Veckan då eleverna kommer tillbaka händer det lite schemabrytande aktiviteter. På onsdag har vi uttagning till Vi i femman-tävlingen och på torsdag har vi eventuellt baddag på Experium. Vi har inte fått bussarna bekräftade ännu, så det är inte 100% säkert, men jag "påar" det ändå.

Efter lovet kommer vi att arbeta med dikter på svenskan och vi kommer läsa Rum 213 som bokcirkelläsning. I matematiken kommer det fortsatt handla om bråk och vi lägger till procent på det.

Vi kommer också att dela ut/samla in lappar gällande Dexter och sjukanmälan/frånvarorapportering. Jag skickar dokumentet på mailen och vill du/kan du skriva ut och fylla i det annars får eleverna en lapp på måndag när de kommer tillbaka. Tanken är att vi ska göra lika på alla skolor i hela kommunen. Men information finns på det mailade dokumentet.

Läxor till vecka 45
Inga!

Framåtblick
v. 44 - Höstlov.
2/11 - Första skoldag efter lovet.
4/11 - Vi deltar i uttagningsprogrammet för Vi i femman.
18/12 - sista skoldagen för höstterminen.

Ha ett trevligt lov!

/Eva-Lena